Kære medlem af NKK

Det er nu muligt at tilmelde sig Begynder- og Letøvetkurserne via fanen "Event" på nkk.klub-modul.dk
Der er 30 pladser på begynderholdet og 10 pladser på Letøvet. Man skal være medlem af NKK og være fyldt 17 år for at deltage på holdene.

Det koster 600 kroner at tilmelde sig. Begge hold ligger om mandagen i tidsrummet klokken 18-20 og løber over 8 uger. Datoerne bliver som følger: 27/2, 6/3, 13/3, 20/3, 3/4, 10/4, 24/4, 8/5.
Hvis kurset skulle kollidere med ombygning af faciliteterne, forbeholder NKK sig retten til eventuelle ændringer i datoer.

Begynderkursus
Begynderkurset er for den nye klatrer, der skal have en introduktion til bouldering, dvs. klatring på lav væg uden reb. Kurset henvender sig til dig, der lige er begyndt at klatre og savner viden om hvordan, man kan få mere ud af klatringen samt hurtigt opbygge styrke og teknik. Det er også en rigtig god måde at få et netværk i klatremiljøet. Hvis du klatrer omkring grønt og gult og måske engang i mellem forsøger dig på blåt, eller aldrig har klatret før og bare vil starte nu sammen med mange ligesindede.

Letøvet:
For dig som opfylder følgende Kriterier: Du klatrer min 2 x ugen, har deltaget “aktivt” på begynderhold eller trænet i en periode for dig selv (dvs opbygget en grundstyrke), har lyst til at øge dit klatreniveau - for eksempel til blå eller røde problemer.

Du får: Inspiration til træning, forbedret dit fod/ben arbejde, arbejdet med Pinch-, Crimp- og slopergreb, arbejdet med taktik og rutelæsning, teknik i forbindelse med overhæng og udtopning, rutebygning, sparring i forhold til at komme ud af komfortzonen og stige i niveau.

Eventuelle spørgsmål til kurserne kan rettes mod sekretariat@nkk.dk

På vegne af bestyrelsen
Louise
Sekretariatsmedarbejder, NKK

English version:

Dear members of NKK

It is now possible to sign up on the Beginners - and Intermediate course.
Beginners - and intermediate courses will both be on Mondays from 6-8 pm. The courses will last for 8 weeks, on the following dates: 27/2, 6/3, 13/3, 20/3, 3/4, 10/4, 24/4, 8/5.
Registration for the courses can be done under ”Event” on the website nkk.klub-modul.dk. You pay 600 kroner to participate on one of the courses, furthermore it is required that you are member and must be 17 years of age.

Beginners course:
Beginners course is for the new climber who need an introduction to bouldering, ie. climbing on a low wall without rope. The course is aimed at you who are just beginning to climb and lack the knowledge on how to get more out of the climbing and quickly build strength and technique. It is also a great way to do networking.

If you climb on green and yellow problems and maybe trying blue in between, or if have never climbed before and just want to start now with many like-minded, then this course is for you.

Intermediate course:
For you who meets the following criteria: You are climbing minimum 2 x week, has participated "actively" in beginner classes or trained for a period yourself (ie build a basic strength), want to increase your climbing level - for example, to blue or red problems.

You get: Inspiration to workout, improving your foot / leg work, work with Pinch, Crimp and sloper grip, work on tactics and route reading, technique in connection with the overhang and topping out, route building, sparring in terms of getting out of the comfort zone and increase in level.

On behalf of the Board
Louise, Secretary