Klubtur til Kullen.
Mødested
Golfbanens parkering. kl. 09.30
Beskrivelse
Lørdag d. 18. har du mulighed for at prøve kræfter med klipperne på Kullen, som normalt kun er forbeholdt klatrere der klatrer traditionelt - altså selv sætter sikringer, da der ikke er mange bolte på Kullen. Til dem der ikke har været der før er Kullen en klippehalvø 40 min nord for Helsingborg med karakteriske granitvægge der mange steder går helt ned til havet - og er et af de mest ikoniske steder i dansk klatre historie.
Alle NKK medlemmer er velkomne, både dig der kun har boulderet indendørs og nu vil klatre på rigtige klipper, eller dig der er garvet sportsklatre og vil snuse til traditionel klatring eller dig der bare vil hænge ud, skabe god stemning og måske hoppe en tur i vandet.

Er du allerede begyndt at sætte et par sikringer selv, er der sikkert også tid til at få et par fif med på vejen. Selvkørende trad klatre er selvfølgelig også meget velkomne til at tage med!

Til alle begynder der ikke er selvkørende på reb, så sætter vi topreb op som vi vil facilitere således at alle får en klatre oplevelse ud af dagen, uafhængig af om du ved hvordan man sikre eller ej.
*** The Rough Plan (forbehold for ændringer) ***
* Fredag d. 17. *
Hvis man ikke vil stå tidligt op lørdag, er der mulighed for at overnatte i telt ved Kullen hytten.
* Lørdag d. 18. *
Vi mødes kl 9:30 ved golfbanens parkering og går ud til klippen.
Vi sætter nogle topreb op på en håndfuld ruter, som vi vil facilitere i tidsrummet 10.30-17.00 ish, hvorefter der er klatring på egen hånd hvis man lige vil ha et par timer mere med. Efter klatring tager vi til kullen hytten, hvor vi kan hygge os med røver historier ved bålet.
* Søndag d. 19. *
Klatring eller vandretur på egen hånd. Fx. tur til Nimis eller vandre/klyve langs kullen kysten. Vi vil formentlig tage ud og klatre trad et sted på kullen selv, hvor selvkørende trad klatre er velkomne til at være med.
Vi medbringer en føre (eller flere), som man er velkommen til at kigge i, der findes også sport på kullen men man skal kunne klatre 6C eller højere, hvis man skal ha noget sjov ud af det, men hovedsageligt er kullen forbeholdt traditionel klatring.
*** Transport ***
Det tager små 2 timer i bil fra københavn, både med bro og færge. Alternativt kan man cykle fra færgen, der er 36 km fra Helsingborg. Vi arrangere ikke kørsel, så det vil være rigtig fedt hvis i kan skrive her på facebook begivenheden hvis I har ledige pladser! Husk legitimation til når i køre over grænsen.
*** Overnatning ***
Vi overnatter i telt (eller shelter) ved Kullen hytten, som er DBKK’s klubhytte ved Skäret ca. 10 km fra Kullaberg. Læs mere om hytten her: https://www.dbkk.dk/dbkk/kullenhytten
På grunden er der 2 shelters, bålplads, vand og et toilet.
*** Mad ***
Der laves mad på egen hånd. Vi laver bål, så du har mulighed for at tilberede din mad over åben ild, hvis man vil det. Aftal eventuelt madlavning i bilerne. Husk at købe øl i Danmark, hvis i er til det.
*** Medbring ***
* Udstyr til overnatning i telt eller shelter
* Sele, sko og hjelm <- OBS. Hjelm er et krav når man opholder sig tæt på klippen eller klatre (der kan ligge løse sten på toppen). Vi anbefaler en rigtigt klatre hjelm men det kan gå, at medbringe en cykelhjelm, forhåbentlig vil vi også ha et par ekstra hjelme man kan låne hvis man ikke har selv. Dette er dog en rigtig god investering hvis man skal på flere klippe ture på reb.
* Kalk og god karma
* Stor madpakke og snacks
* Mad og kogegrej til aften (hvis man bliver til overnatning)
Se m