Instructors course / Instruktør 2
03.06.2021 kl. 17.00 - 03.06.2021 kl. 22.00
NKK Højvæg
Beskrivelse

This instructors course qualifies for teaching top rope and lead climbing on artificial climbing walls.

The main language on this course will be English. You will learn both the English and the Danish climbing vocabulary.

In order to participate you have to be a competent climber who is used to leading and belaying. If you want to learn more about the course you can call Rune Windfeld from the Danish Climbing Federation: 22 54 16 27 og write an email: rune@klatreforbund.dk

The course will be held in Nørrebrohallen on the following days:

Thursday June 3.

Thursday June 10.

Thursday June 17.

Thursday June 24.

The time is 17.00-22.00 all four days.

NB: Dette kursus afholdes på engelsk. Du vil også lære den danske terminologi på kurset, men hovedsproget er engelsk.

Indhold
Instruktør 2 omhandler sikkerhed ved føring. Sikkerhed ved toprebsklatring berøres også.

Målgruppe
Hvis du klatrer jævnligt og gerne vil kunne undervise på sikringskurser, skal du tage Instruktør 2. Som træner på et hold, hvor kursisterne klatrer på reb, vil du også have gavn af at blive klædt bedre på til at håndtere sikkerhedsmæssige spørgsmål.

Forhåndskrav
- Du skal være meget rutineret i at føre og sikre en makker, der fører. Typisk har kursisterne på Instruktør 2 klatret ugentligt mindst to år eller mere.
- Du behøver ikke at tage Instruktør 1, før du tager Instruktør 2.
- Der er ikke noget krav om at klatre høje sværhedsgrader for at blive instruktør, men du skal kunne føre lette ruter med stor sikkerhedsmargin, og du skal kunne øve faldtræning og sikre en makker, der falder.
- Du skal være indstillet på at øve dig imellem undervisningsgangene.

Varighed
Kurset forløber over 4 undervisningsgange med en uge imellem. Hver undervisningsgang varer 5 timer

Torsdag 3. juni

Torsdag 10. juni