Velkommen i Nørrebro Klatreklub – nye som gamle

Det store indmeldingsræs er overstået. Det gik langt hurtigere end forventet, men uden de store problemer. Nu er vi i gang med sæsonen 2019, og for at komme så gnidningsfrit gennem det hele, så er her en liste med 10 vigtige ting, der både fungerer som forventningsafstemning og forhåbentlig giver dig en masse nyttig viden.

1) NKK er din og min klub. Vi er en frivilligdrevet forening og du er en del af det hele. Meget af arbejdet i hallen og bag scenen bliver gjort med frivillige kræfter. I bund og grund betyder det, at du også har et ansvar. Ansvar for at rydde op efter dig selv, ansvar for råbe op, hvis du mener der skal fikses noget, og ansvar for gøre dit for at det fungerer.

2) Alle problemerne/ruterne (ikke ”baner”) på væggene bliver sat enten af Ruteudvalget eller en lang række af de andre klatrere i hallen. Ruteudvalget består af en håndfuld mennesker, der koordinerer problemerne, logistikken og rengøring af grebene (ikke ”stenene”). Derudover er der en stor gruppe af medlemmer, der også bygger i NKK. Vi sigter efter god udskiftning og varieret graderinger.

Vi sætter hårdt i NKK og forvent ikke halvdelen af problemerne er grønne og gule. Lige så meget som vi sørger for at der er lette problemer, sørger vi også for at du har noget at gå til og blive en bedre klatrer. Hvis du har spørgsmål eller vil bygge selv, så skriv til Nkk Ruteudvalg på Facebook.

3) Events og arrangementer er en stor del af NKKs kalender. Stort og småt – alt fra fredagenes Boulder & Bobler til store konkurrencer. Slå notifikationer til på Facebook-gruppen og tjek din email. Events bliver slået op enten på gruppen, på email og/eller på hjemmesiden. Vi har allerede haft Kickstart, hvor du som medlem kan få lidt instruktion i klatring, møde andre NKK’ere og få lidt rytme på din klatring. På fredag er der Boulder, bajere og Beatles (https://www.facebook.com/events/1096341973860636/). Der er adskillige klubdage henover året, hvor vi får ordnet en masse praktiske ting. Tilmeld dig løbende, når det bliver slået op på Facebook.

4) Sikkerhed! Vi er mange klatrere på et lille område i NKK. Husk at kigge op når I går ved væggen. Sid på bænkene eller langs den røde væg, når I hviler. I ville også se, at folk en gang imellem står med armene oppe for at ”spotte” en anden klatrer. Det er et sikkerhedshensyn, som er godt at lære, især hvis I skal ud på rigtig klippe.

5) Børst Børst Børst! Grebene i NKK bliver beskidte. Sved, gummi, kalk og andet godt gør det hele glat. Det er instant karma at børste greb før og efter forsøg. Det gør ruterne sjovere at klatre og flere folk kan nyde godt af dem.

6) Bestyrelsen og sekretariatet. NKK har en bestyrelse bestående af aktive klatrere. Vores sekretær arbejder et par gange om ugen, og man kan normalt få svar inden for to ugers tid. Man kan altid sende en e-mail til sekretariat@nkk.dk eller formand@nkk.dk med spørgsmål. Har du lyst til at give dig i kast med lidt mere administrativ del af klubben og være med til at sætte kursen for klubben kan du møde op til generalforsamlingen i marts.

7) Rabatter – vi får rabatter i diverse friluftsgrejbutikker. Så når du skal ud og købe grej, så hvis kasseren din medlemskvittering - så er der 10% at hente i Friluftsland og Fjeld&Fritid.

8) Vi er medlem af Dansk Klatreforbund og det giver lidt rettigheder. For eksempel har vi en gæsteklatrer-ordning med mange af de andre Forbundsklubber, hvor man kan besøge dem gratis. Se en liste over klubber på Klatreforbundets hjemmeside.

9) Klatring er fedt uanset hvor det foregår, men klatring på rigtig klippe kan noget helt specielt. Generelt vil NKK gerne bidrage med at komme på klippe. Derfor støtter vi klubture i NKK. Et smut til Kjuge eller en deep water solo tur til Mallorca. Bare spørg indtil detaljerne.

10) Climb you fools, climb! Noget af det fedeste ved NKK er, at se de samme ansigter igen og igen, lære hinanden at kende, tag på ture sammen, projektere et fedt problem, få en følelse af en klub og ikke bare et sted, hvor man alene trækker i lidt plastik. Spørg din side-klatrer, hvis du har spørgsmål.

God sæson til jer alle
Bestyrelsen i NKK